Nasıl Nefes Alırız ?



NASIL NEFES ALIRIZ ?

AMAÇ: solunum organlarımızın nasıl çalıştığını göstermek
ARAÇ VE GEREÇLER: 15 – 20 cm uzunluğunda kalın plastik boru, iki tane naylon torba (ya da iki balon), iki tane ince boru

EĞİTİM DURUMU
1. 15 – 20 cm uzunluğunda kalın bir boru alalım.
2. bu borunun içinden iki tane ince boru geçirelim.
3. naylon torbaları (ya da balonları) ince boruların ucuna geçirelim.
4. ince borulara üfleyelim.
5. naylon torbaların şişip şişmediğini gözlemleyelim.
6. torbaların içine dolan şey ne olabilir?
7. bu torbaları vücudumuzun hangi organına benzetebiliriz?
8. kalın plastik boru hangi organımızın yerine kullanılmış olabilir?

DENEYİN SONUCU
Naylon torbaların şiştiği görülür. Geniş plastik boru nefes borusunu, naylon torbalar sağ ve sol akciğeri gösterir.

Resim başka bir siteden alıntıdır,deneyle birlikte paylaşmak istedim...

İki Çiçek



Plastik tabaklardan yapılmış pek de sevimli iki çiçek :)

Kağıt Buruşturma Etkinlikleri







Kağıt buruşturma etkinlikleri grup çalışması olarak uygulandığında daha verimli oluyor.Zira bazı çocuklar kağıt buruşturma etkinliklerinden sıkılır,faaliyeti yarım bırakır...Oysa grupla beraber çalışma yapıldığında çocuklar daha motive oluyor...

Elma Kurdu Rondu


video alıntıdır

ELMA KURDU
Ben bir elma kurduyum
Kıvrıla kıvrıla gezerim
Nerde bir elma görsem
Dayanamaz süzerim

Kırt kırt kırt nananini nom
Kırt kırt kırt nananini nom

Dalda duran elmayım
Olgunlaştım sormayın
İçime yaramaz kurt düştü
Başıma kuşlar üşüştü

Kırt kırt kırt nananini nom
Kırt kırt kırt nananini nom

Elmanın kalbindeyim
Çok tatlı bir yerdeyim
Haydi gelin çocuklar
Oynayarak dans edelim

Kırt kırt kırt nananini nom
Kırt kırt kırt nananini nom

İştee eğlenceli rondlardan bir tane daha :)

Zıt Kavramlar 3

ıslak-kuru,güzel-çirkin,dar-geniş

ön-arka,sert-yumuşak,yüksek-alçak

hafif-ağır,durmak-gitmek,üstünde-altında


Zıt kavramları paylaşmaya devam ediyorum :)

Şirin Kaşık Kuklalar



Yeni kaşık kuklalar geldii :)

Dik Dur Kardeşim




Dik dur dik dur kardeşim koy elleri beline
Sallan sallan kardeşim sonra eller yerine
Kolları öne uzat sonra da yukarıya,
çevir çevir kardeşim sonra eller yerine
Sol ayağın ileri, sağ ayağın havaya
Haydi kuşlar gibi uç, mutlu ol bu yuvada.
Dik dur dik dur kardeşim koy elleri beline
Sallan sallan kardeşim sonra eller yerine
Kolları yana uzat sonra da yukarıya,
çevir çevir kardeşim sonra eller yerine
Zıpla zıpla kardeşim, el çırp el çırp kardeşim
Yaşa yaşa çok yaşa, sağlıklı ol kardeşim.

Özellikle jimnastik etkinliklerinde kullanabileceğiniz çok eğlenceli bir şarkı :)

Rulodan Kuş



Rulodan yapılmış gayet hoş bir etkinlik... İstenirse çeşitli renklerle mobil olarak da kullanılabilir..

Sevimli Sayılar-3





Son bölüm geldii :)

Mevcut Grafikleri







Yabancı ülkelerin anasınıflarından grafik örnekleri...

Sayı-Nesne Eşleştirmeleri


Kedi Merdiveninden Etkinlikler






Çook sevimliler :)

Sofra Düzenini Öğrenelim :)






Çocuklara oyun eşliğinde uygulanabilecek hoş bir çalışma...

RENKLERİN ANLAMLARI



RENKLERİN ANLAMLARI (4-7) YAŞ ARASI

4-5 yaşlarındaki çocuklar genelde renk ayrımı yapmadan resmi boyarlar. Bu yaşlarda ana ve ara renkleri öğrenebilirler. Mutlu resimlerde genelde sarı renk, üzüntülü resimlerde genelde kahverengi renk daha ağırlıktadır. Unutulmamalıdır ki çocuk hangi rengi seviyorsa ,resimlerde ağırlık o renge doğrudur. Resimlerde ağırlık kırmızı renkse iddiacılığı ve saldırganlığı temsil eder. Pembe,sarı,turuncu gibi sıcak renkleri seçen çocuklar sevecen,uyumlu,işbirlikçi...dir. Siyah,mavi,yeşil,kahverengi gibi soğuk renkleri seçen çocuklar, baskıcı aile ortamında yetişen iddiacı,çekingen,güçlükle kontrol edilen,uyumsuz,gerçek duygularını bastıran çocukları temsil edebilir.

ÇOCUĞUN PSİKOLOJİK ÖZELLİKLERİNİ YANSITAN RESİMLER


OKUL FOBİSİ :Resimlerde aile bireyleri ağırlıklı olarak çizilir. Okul ,öğrenci resmi çizmek istemezler.Ev ve evde mutlu çocuk resimleri çizerler.Resimler saydamdır.
GÜVENSİZLİĞİ YANSITAN RESİMLER: Kağıdın tamamı kullanılmaz,boşluklar fazladır. Çizimler yarımdır. Küçük figürler çizme ve kağıdın bir bölümünü kullanma eğilimindedirler. İnsan figürlerinde el ve ayakların çizilmemiş olması güvensizliği ve çevreye uyumda yaşanılan güçlüğü,iletişim eksikliğini,paylaşım azlığını,kendinden başka insanlarla birlikte olmamayı,bencilliği de ifade etmektedir. Güvensiz çocuğun resimlerindeki çizgiler daha çok silik ve kesik kesiktir.
HİPERAKTİF ÇOCUKLARIN RESİMLERİ:Taşkın ve çok renkli resim çizerler.Gerilimli oldukları için genelde karalamayı tercih ederler ve resimleri hep yarım kalır. Çizdiklerinde ise resimleri çok büyük olur.
CİNSEL KİMLİK KARMAŞASI : Anne ve babaya aşırı yaklaşılması, zıt cinsel kimlikte çizimlerde yoğunlaşma, ev resimlerinde yatak odasının çizimi, etek giyen,çocuk emziren baba , ava giden sakal bırakan anne figürlerinin çizilmiş olması bize bazı ipuçları vermektedir.

AİLEDE İLETİŞİM PROBLEMLERİNİN OLDUĞUNU İFADE EDEN RESİMLER


Ailede iletişim kopukluğu ,aileyi konu alan resimlerde açıkça görülmektedir. Resimde aile üyelerinin birinin veya birkaçının eksikliği.. ,( annenin,babanın,kardeşlerin,aile içinde yaşayan diğer fertlerin hala,amca,dede,ninenin ..... çizilmemiş olması ) Aile fertlerini çizmeyi reddetmesi,ebeveyn figürlerinin olmaması parçalanmış aileyi ,sevgi eksikliğini , Anne baba ve çocukların arasına nesnelerin yerleştirilmesi,aile bireylerinin arasına köprü , gökdelen evler ,yol, ırmak ,ağaçların çizilmesi, iletişim problemlerinin bir göstergesi olarak kabul edile bilinir.
Anne babanın çok büyük çocuğun çok küçük veya anne babadan birinin büyük diğerinin küçük çizilmiş olması ailede baskıyı aile fertleri arasında problemin olduğunu baskıcı ve otoriter tutumu,anne babanın çok abartılı çizimi onlara duyulan hayranlığı da temsil edebilir.
Resimde küçük kardeşin anne babanın elinden tutuyor olması ve diğer çocuğun çok uzaklarda çizilmesi veya hiç çizilmemiş olması,sevgi yoksunluğunu ,kardeş kıskançlığını ,kendisini yok saydığını, iç çatışmaların bir göstergesi olabileceği düşüne bilinir.

EV FİGÜRLERİNİN YORUMLANMASI

Ev çocuğun duygusal yaşamının oluştuğu merkezdir. Evin saydam olarak çizilmesi,yaşamı canlılığı , içini göstermeyen duvarların çizilmiş olması ise karamsarlığı,yaşam ifadesinde ki güçlükleri,kendini anlatmakta karşılaşılan zorlukları ifade etmektedir.
Evlerdeki bacalardan yükselen kalın dumanlar aile için de yaşanılan kavgaları,çatışmaları ,sürtüşmeleri gösterir.
Yüksek binalar ve gökdelenler çocuktaki özlem ve komplekslerin ,gerginliğin yansımasıdır . Ezilme ve başkaldırı vardır.
Evlerden çıkan yollar rehberliğe ,yol gösterilmeye duyulan ihtiyaçtır.
Resimlerde, insan resimlerinin azlığı veya yokluğu sosyal ilişkilerde kopukluğu belirtir.İnsan figürünün çokluğu ise sosyal ilişkilerde ki gelişmişlik düzeyini belirtir.
Çizilen kuş resimleri özgürlüğe duyulan ihtiyaç hasrettir
Çizilen ağaçlarda meyve olması verimli olma isteği yeşil yapraklı ağaçlar canlılığı,solmuş yapraklı ağaçlar ve yaprak dökümü ölüm isteğini,ağaç köklerinin olması içgüdüye önem vermesi ve bağımlılık duygularını yansıtır.
Resimlerde çok bulut veya koyu renkli bulutların olması çözülemeyen problemleri ifade edmektedir.

ÇİZGİLERİN YORUMU
Büyüklük:Çok büyük ve çok küçük resimler anlamlı olabilir.
Büyük Resimler :Sayfanın tamamını kaplayan çok büyük resimler Küçük Resimler:Birkaç cm büyüklüğünde ki resimler
-İç kontrol zayıflığı
-hiperaktivite
-Dikkat dağınıklığı
-Saldırganlık
-Ürkek
-Benlik Saygısı düşük
-İçe dönük

Abartılı Çizimler: beden kısımlarının abartılarak büyük veya küçük çizilmesi

Baş :Zihinsel açıdan kendini yetersiz gören çocuklar
Ağız :Konuşma ve dil problemi olan çocuklar ;Bağımlı çocuklar
Gözler :Göz bebeği olamadan çizilen resimler görme problemi olan çocuklar.Güvensiz ve şüpheci
Ayaklar :Güven isteği,
Kaygı
Burun :Solunum güçlüğü çeken çocuklar
Kulaklar :İşitme problemi Kuşkucu,(başkaları tarafından dinlenme )
Cinsel Organlar:Saldırganlık Dürtü kontrolü zayıf

Eksik ve Unutulan Çizgiler:Bazı beden kısımlarının çizilmemesi veya belirgin olmaması

Eller :Güvensizlik Çevreye uyumda güçlük
Kollar :Güvensizlik Güç ve kuvvet azlığı
Bacaklar :Çocuğun kendini desteksiz Hareketsiz algılaması
Ayaklar :Kendine güvensizlik
Burun :Benlik saygısı düşük
ağız :İlişki kurmakta zorluk
"alıntı"

Yüz Tamamlama Çalışmaları



Beyaz Ördek





Beyaz ördek suya girdi şap şap şap
Kanadını gerdi gerdi rap rap rap
Beyaz ördek ne güzel, beyaz ördek kaçma gel
Beyaz ördek tertemiz,ördekleri severiz.
Beyaz ördek suya daldı cup cup cup
Gagasıyla kurdu aldı lup lup lup
Beyaz ördek ne güzel, beyaz ördek kaçma gel
Beyaz ördek tertemiz,ördekleri severiz.
Beyaz ördek şarkı söyler vak vak vak
Suda paytak paytak gider vak vak vak
Beyaz ördek ne güzel, beyaz ördek kaçma gel
Beyaz ördek tertemiz,ördekleri severiz.

Bu şarkıyı pek severim sınıfta söylerken çok eğleniyoruz :)

Hayvanlar Ne Yer?




Yiyecekleri ve hayvanları eşleştiriyoruz.

Duvar Süsleri-2








Duvar süslerinin devamı geldii :)

Sevimli Hayvanlar Boyama Sayfaları












İster boyama etkinliklerinde isterseniz kağıt yuvarlama vs. çalışmalarında kullanabileceğiniz çok amaçlı boyama sayfaları :)