Mıknatıs Deneyi


Deneyin Adı: Mıknatıs
Deney Araç-Gereçleri: Mıknatıs, Kağıt Parçaları, Tahta Parçaları, Ataç, Toplu İğne
Deneyin Yapılışı: Öğretmen deney araç gerecini masaya hazırlar ve bir şarkı ile çocukları masaya çeker. Yapacakları etkinliğin ne olduğunu söylemeden masadaki araç gereçlerin neler olduğunu, isimlerini ve ne işe yaradıklarını söylemelerini ister. Masadaki malzemelerle ne yapabileceklerini sorar ve onların araç-gereç üzerindeki fikirlerini söylemelerini sağlar. Daha sonra masa üzerindeki araçları ellemelerini ister. Sonra da kendisi masadaki araç gereçlerle ne yapacaklarını anlatır. Mıknatısın ne olduğunu, neden yapıldığını, ne işe yaradığını, neleri toplayıp neleri toplamadığını açık bir şekilde anlatır. Yaparak- yaşayarak öğrenme ilkesinden hareketle mıknatıs önce kağıt parçalarına tutulur. Neler olduğu gözlenir ve açıklamada bulunulur. Sonra mıknatıs masaya dökülen toplu iğnelere doğru tutulur. Neler olduğu gözlenir ve açıklamalarda bulunulur. Sonra da sırasıyla tahta parçaları ve ataçlar da bu işe katılır ve neler olduğu gözlenerek nedenleri üzerine konuşulur. Sonra da balık tutma oyununa geçilir. Öğretmen önceden hazırlamış olduğu balık modellerini masaya yayar. Balıkların ağız kısımları tel zımba ile zımbalanır. Böylece mıknatıs balıkları tutabilecektir. Mıknatıs da bir ipe bağlanır ve olta gibi kullanılarak balıklar tutulmaya çalışılır. Etkinlik böylece gerçekleştirilir.

0 yorum:



Yorum Gönder