Küçük Kırmızı Tavuk Draması


Küçük Kırmızı Tavuk

Günlerden bir gün, küçük kırmızı tavuk yaşadığı çiftliğin avlusunda eşelenirken altın sarısı bir buğday başağı bulmuş.
"Bu buğdayları kim ekmek ister?" diye sormuş.
"Ben istemem, " demiş ördek.
"Ben istemem, " demiş kedi.
"Ben istemem, " demiş köpek.
"Güzel! demiş küçük Kırmızı Tavuk, "Ben ekerim öyleyse. " Ve ekmiş buğdayları. Aradan biraz zaman geçince, buğdaylar boyatıp olgunlaşmış.
"Bu buğdayları kim biçmek ister?" diye sormuş Küçük Kırmızı Tavuk.
"Ben istemem, " demiş ördek.
"Ben istemem, " demiş kedi.
"Ben istemem, " demiş köpek.
"Güzel!" demiş Küçük Kırmızı Tavuk. "Ben biçerim öyleyse, " Ve biçmiş buğdayları.
"Şimdi, " demiş Küçük Kırmızı Tavuk, "bu buğdayLarı kim
dövmek ister?"
"Ben istemem, " demiş ördek
"Ben istemem, " demiş kedi.
"Ben istemem, " demiş köpek.
"Güzel! “ demiş Küçük Kırmızı Tavuk. "Ben döverim öyleyse.” Ve dövmüş buğdayları.
Buğdaylar dövüldüğünde, “Bu buğdayları kim değirmene götürüp öğütmek ister?” diye sormuş.
"Ben istemem, “ demiş ördek.
"Ben istemem,”**demiş kedi.
"Ben istemem, “ demiş köpek
"Güzel, " demiş Küçük Kırmızı Tavuk. "Ben götürürüm öyleyse. " ve götürmüş buğdayları değirmene.
Buğdaylar öğütülüp un olduğunda, "Kim ekmek pişirmek ister bu undan? " diye sormuş.
"Ben istemem, “ demiş ördek.
"Ben istemem, “ demiş kedi.
"Ben istemem, “ demiş köpek.
"Güzel, " demiş Küçük Kırmızı Tavuk. "Ben pişiririm öyleyse. " Ve lezzetli mi lezzetli koca bir somun ekmek pişirmiş. Sonra demiş ki, "Kim yemek ister bu ekmekten?"
"Ben isterim, ben!" demiş ördek.
"Ben isterim, ben!" demiş kedi.
"Ben isterim, ben!" demiş köpek.
"Hayır, siz değil! “ demiş Küçük Kırmızı Tavuk, "Ben yiyeceğim. " Ve yavrularını yanına çağırıp onlarla paylaşmış mis gibi ekmeği.

Drama sonunda
Öykümüzde hangi hayvanlar vardı?
Buğday başağı ekmek oluncaya kadar, başından neler geçti? Siz Küçük Kırmızı Tavuk 'un yerinde olsanız, ne yapardınız? Öyküye yeni bir son yazsanız, nasıl bir değişiklik yapardınız? soruları sorabilirsiniz.
"alıntı"

0 yorum:



Yorum Gönder